Solgt: Lancia k Coupé 2.0 t., Serie II og Lancia Ypsilon 1.2 LX
Solgt: Lancia k Coupé 2.0 t., Serie II
- Motor: Fem sylinders rekkemotor med ballanseaksler og 20 ventilers toppstykke, yter 220 hk.
- Transmisjon: Femtrinns manuell girkasse
- Kilometerstand: 206 000
- Årsmodell: 1999 (Kappa serie II)
- Førstegangsreg: 1999 (Italia), importert til Norge sommeren 2009
- Karosseri farge: Beige met.
- Interiørfarge: vinrødt Poltrona Frau hudinteriør med vinrøde tepper
- Kontakt: Eivind Bratlid <vassbrat@online.no>
Dobbelt sett originale 16 tommers Kappa coupéfelger, ene settet (sommer) levert nytt fra Fiat/Lancia via norsk forhandler våren 2010(kostet den gang 20-25 000 kr). Nye Nokian Hakka blue (W) sommerdekk, høst 2017/2019 (bilen har ikke vært i bruk i denne tiden, så begge parene er uten bruksslitasje)). Avtakbart Ellebi hengerfeste. Opprinnelig levert fra fabrikk med elektronisk justerbare dempere, men dette disse ble skiftet ut med konvensjonelle dempere lenge før bilen kom i norsk eie. Bilen har ikke radio montert, siden nåværende eier har en særskilt preferanse for det. Teknisk ivaretatt, men bærer optisk preg av å ha vært bruksbil i hele dens levetid, og kan slik sett skilte med en nokså autentisk patina.
Italiensk forhistorie, kun en eier i Italia, bilen ble deretter avhendet til en forhandler, som igjen solgte/eksporterte til en forhandler i Tyskland/Vest-Berlin. Nåværende eier kjøpte den i Berlin etter å ha vært der i forbindelse med en forskingskongress sommeren 2009. Dette eksemplaret var trolig en av de siste k Coupé-modellene som ble tatt inn til landet med det forrige avgiftssystemet, og kostet på norske skilter totalt nærmere et par hundretusen tilbake i 2009; bilen har også blitt ivaretatt deretter, og har hatt rollen som flaggskipet i nåværende eiers ellers varierte bilpark.
I og med at dette eksemplaret ble konfigurert/bygget for det italienske markedet, skiller den seg litt fra de opprinnelig tysksolgte Coupé-ene, som gjerne er de en finner her i landet. Forseteryggene har ikke den skjemmende «sideairbags-bulen», da dette tilbehøret vel primært ble levert standard for bilene på det tyske markedet. Infopanelet øverst i midtkonsollen «snakker» Italiensk og sender gjerne ut «kryptiske/eksotiske» meldinger det ikke alltid er like lett for arme nordboere å skjønne seg på…
Salget er utløst av nåværende eiers endrede helsesituasjon. Det er vært å merke seg at bilen ikke har vært i normal bruk (utover dekkskift og turer til og fra verksted) siden sensommeren 2016, men har like fullt vært kontinuerlig vedlikeholdt. Sist EU-godkjent i slutten av september 2019.
Avregistrert siden desember 2018.